Έναρξη υποβολής των αιτήσεων 18 Δεκεμβρίου 2024. Συμπληρώστε την φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος και ξεκινήστε την διαδικασία.
Το Ινστιτούτο Μέριμνα – Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, πιστοποιημένο και αδειοδοτημένο κέντρο από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Ενταγμένο στο Μητρώο Παρόχων Κατάρτισης της ΔΥΠΑ, υλοποιεί το:
«Προγράμματα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης για 50.000 Ωφελούμενους Ανέργους σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες και σε δεξιότητες οικονομικού εγγραμματισμού», Στο πλαίσιο του Έργου «Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης σε κλάδους υψηλής ζήτησης με έμφαση στις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες» (MIS 5157226) της Δράσης 16913 του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Next Generation EU.
Η δράση θα υλοποιηθεί με το σύστημα επιταγής κατάρτισης (training voucher) και θα περιλαμβάνει:
- Θεωρητική κατάρτιση διάρκειας 200 ωρών ( Δια ζώσης, Εξ αποστάσεως σύγχρονη και Ασύγχρονη κατάρτιση).
- Απόκτηση Πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων στο αντικείμενο κατάρτισης.
- Συνολικό Εκπαιδευτικό επίδομα έως 1000 € (5€/ώρα κατάρτισης μεικτά)
Ποιος μπορεί να συμμετέχει;
Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν άνεργοι οι οποίοι πληρούν κατ’ ελάχιστον τις κάτωθι προϋποθέσεις:
- Είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο της Δ.ΥΠ.Α., ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι.
- Έχουν ηλικία άνω των 18 ετών.
- Είναι απόφοιτοι τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης όπως αυτή ορίζεται στη σχετική νομοθεσία (ν. 4871/2021 και λαμβάνοντας υπόψιν το Π.Δ. 739/1980).
Οι ωφελούμενοι δεν πρέπει να έχουν παρακολουθήσει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης που υλοποιείται στο πλαίσιο της ίδιας δράσης (Δράση 16913 «SUB 2: Οριζόντια Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες (Horizontal upskilling/reskilling programs to targeted populations), του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας "Ελλάδα 2.0" με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης- Next Generation EU.
Παράλληλα, όπως ορίζεται στον Ν.4921/2022 (ΦΕΚ 75/Α/18.04.2022), ο ωφελούμενος δε δύναται να παρακολουθεί ή να έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα κατάρτισης στο ίδιο αντικείμενο κατά τα τελευταία δύο (2) έτη πριν από τη δημοσίευση της παρούσας Πρόσκλησης.
Η υλοποίηση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης κατάρτισης θα πραγματοποιηθεί με δια ζώσης εκπαίδευση σε ποσοστό τουλάχιστον 35% του συνόλου των ωρών κάθε προγράμματος και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (τηλεκατάρτιση), η οποία θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 35% σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και έως 30% ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Τα αντικείμενα κατάρτισης που παρέχει το Ινστιτούτο Μέριμνα είναι:
- Online Branding και Επικοινωνία
- Ηλεκτρονικό Εμπόριο – Ηλεκτρονικές Συναλλαγές
- Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ)
i. Η ΑΙΤΗΣΗ υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα https://www.voucher.gov.gr με χρήση κωδικών TAXISNET αναρτώντας τα κάτωθι δικαιολογητικά:
- Αντίγραφο Δελτίου Ταυτότητας/Διαβατηρίου
- Αντίγραφο απολυτηρίου, τουλάχιστον, Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης ή ανώτερου τίτλου σπουδών, καθώς και επίσημη μετάφραση και πράξη αναγνώρισης σε περίπτωση που ο τίτλος σπουδών αποκτήθηκε στην αλλοδαπή.
- Υπεύθυνη Δήλωση μέσω gov.gr η οποία απευθύνεται στη Δ.ΥΠ.Α. στην οποία δηλώνεται ότι:
Με ατομική μου ευθύνη και γνωρίζοντας τις κυρώσεις, που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του Ν. 1599/1986, δηλώνω ότι:
α. Δεν παρακολουθώ ή/και δεν έχω παρακολουθήσει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης που υλοποιείται στο πλαίσιο της ίδιας δράσης (Δράση 16913 «SUB 2: Οριζόντια Προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων για στοχευμένες πληθυσμιακές ομάδες (Horizontal upskilling/reskilling programs to targeted populations), του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας "Ελλάδα 2.0" με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης- Next Generation EU.
β. Δεν παρακολουθώ και δεν έχω παρακολουθήσει πρόγραμμα κατάρτισης στο ίδιο αντικείμενο κατά τα τελευταία δύο (2) έτη πριν από τη δημοσίευση της παρούσας Πρόσκλησης.
γ. Δεν παρακολουθώ και δεν θα παρακολουθήσω κανένα άλλο πρόγραμμα κατάρτισης που επιδοτείται με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που συμπίπτει χρονικά, εν όλω ή εν μέρει, με το πρόγραμμα κατάρτισης για το οποίο υποβάλλω την παρούσα αίτηση.
Σε περίπτωση που συμμετάσχετε στο πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης μπορείτε Βάσει της κείμενης νομοθεσίας (άρθρο 34 του Ν. 4554/2018), εάν είστε άνεργος εγγεγραμμένος στο μητρώο ανέργων της ΔΥΠΑ, σε περίπτωση που συμμετάσχετε στο πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης μπορείτε να διατηρήσετε το δελτίο ανεργίας σας ΜΟΝΟ εφόσον πληροίτε και τις τρεις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) είστε εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων τουλάχιστον για τέσσερις (4) μήνες αθροιστικά κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την έναρξη του προγράμματος,
β) δηλώσετε τα στοιχεία του προγράμματος αυτού στη ΔΥΠΑ το αργότερο εντός δέκα (10) ημερών μετά την πρώτη ανανέωση του δελτίου ανεργίας από την έναρξη του προγράμματος ή κατά την πρώτη μετά την έναρξη του προγράμματος αυτοπρόσωπη παρουσία σας στην αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2 (Δείτε εδώ την Υπεύθυνη Δήλωση) και να
γ) έχουν παρέλθει τουλάχιστον δύο (2) ημερολογιακά έτη από το πέρας τυχόν προηγούμενης συμμετοχής σας σε πρόγραμμα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης.
Σε περίπτωση που δεν πληροίτε και τις τρεις ανωτέρω προϋποθέσεις, το δελτίο ανεργίας θα διαγράφεται κατά την ημερομηνία έναρξης της κατάρτισης και έχετε δικαίωμα επανεγγραφής με την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Μετά την υποβολή της αίτησης, η οποία θα συνοδεύεται από όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά συμμετοχής, εφόσον πληρούνται οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής (ανεργία και ηλικία), οι ωφελούμενοι επιλέγουν το Πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης που επιθυμούν να παρακολουθήσουν, από τη λίστα των προσφερόμενων προγραμμάτων κατάρτισης. Θα προηγηθεί ανακοίνωση της Δ.ΥΠ.Α για την ημερομηνία της έναρξης επιλογής προγραμμάτων. Σημειωτέον ότι η λίστα των προσφερόμενων προγραμμάτων κατάρτισης εμφανίζεται στον ωφελούμενο σύμφωνα με το εκπαιδευτικό επίπεδο (απόφοιτος υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας, τριτοβάθμιας κλπ) καθώς και τα λοιπά ακαδημαϊκά προσόντα, τα οποία ο ίδιος έχει δηλώσει στην αίτησή του.
Στη λίστα των προσφερόμενων προγραμμάτων κατάρτισης δίνονται οι απαραίτητες πληροφορίες, όπως ο τίτλος του προγράμματος, η διάρκεια σε ώρες, ο φορέας κατάρτισης, τα παραρτήματα του φορέα με τις διευθύνσεις τους.
Ο έλεγχος των δικαιολογητικών θα γίνει από τους παρόχους κατάρτισης πριν τη συγκρότηση των τμημάτων κατάρτισης.
• Εάν ένας ωφελούμενος απορριφθεί από την ένταξη στο πρόγραμμα που δήλωσε, λόγω του ότι δεν πληροί το απαραίτητο κριτήριο που αφορά το εκπαιδευτικό επίπεδο (κατ΄ελάχιστο τίτλο σπουδών υποχρεωτικής εκπαίδευσης) ο υποψήφιος απεντάσσεται από το μητρώο ωφελουμένων, με απόφαση του Διοικητή της ΔΥΠΑ.
• Εάν ένας ωφελούμενος απορριφθεί από την ένταξη στο πρόγραμμα που δήλωσε, λόγω ελλιπών προσόντων για την παρακολούθηση του προγράμματος που επέλεξε, του δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης για άλλη μία φορά στο πλαίσιο του παρόντος έργου.
• Εάν ένας ωφελούμενος απορριφθεί από την ένταξη στο πρόγραμμα που δήλωσε, λόγω μη υλοποίησης του τμήματος ή λόγω συμπλήρωσης του αριθμού συμμετεχόντων δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει άλλο πρόγραμμα κατάρτισης για όσες φορές συμβεί αυτό.
Σε κάθε ωφελούμενο που θα ολοκληρώσει επιτυχώς τις εξετάσεις χορηγείται από τον φορέα πιστοποίησης που έχει επιλέξει «Πιστοποιητικό γνώσεων και δεξιοτήτων».
Σε περίπτωση αποτυχίας του ωφελουμένου χορηγείται από το Φορέα πιστοποίησης «Βεβαίωση συμμετοχής» του στις εξετάσεις πιστοποίησης, η οποία φέρει το όνομα του καταρτισθέντος και τις ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων στις οποίες συμμετείχε.
Το εκπαιδευτικό επίδομα είναι ως 1000€ (5 €/ώρα κατάρτισης μικτά).
Κάθε ωφελούμενος που ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης και απέκτησε την Πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας, δικαιούται να λάβει εκπαιδευτικό επίδομα, το οποίο ανέρχεται σε 5 €/ώρα κατάρτισης, μη συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εισφορών. Ο ωφελούμενος απαιτείται να ολοκληρώσει την κατάρτιση και να επιτύχει στις εξετάσεις Πιστοποίησης, προκειμένου να λάβει το σύνολο του επιδόματος κατάρτισης.
Ειδικότερα, η καταβολή του εκπαιδευτικού επιδόματος στους ωφελούμενους γίνεται ως
εξής:
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της κατάρτισης και τη συμμετοχή του ωφελούμενου σε εξετάσεις πιστοποίησης, ο ωφελούμενος δικαιούται ποσό που αντιστοιχεί στο 70% τουσυνολικά δικαιούμενου ποσού για το σύνολο των ωρών κατάρτισης του προγράμματος, αφαιρουμένων των απουσιών.
Εφόσον επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης δικαιούται το 100% του συνολικά δικαιούμενου ποσού για το σύνολο των ωρών κατάρτισης του προγράμματος, αφαιρουμένων των απουσιών.
Η πληρωμή γίνεται άπαξ, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισης και της διαδικασίας πιστοποίησης και κατόπιν σχετικής ενημέρωσης, από τον Πάροχο Κατάρτισης, μέσω του πληροφοριακού συστήματος.
Οι ασφαλιστικές εισφορές, που αντιστοιχούν στο εκπαιδευτικό επίδομα του καταρτιζομένου, καλύπτονται από την επιταγή κατάρτισης (training voucher) και βαρύνουν τον πάροχο κατάρτισης, ο οποίος υποχρεούται στην εμπρόθεσμη καταβολή τους.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης - NextGenerationEU. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ or ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΡΓΟΥ.
Αντικείμενα Κατάρτισης
Δείτε αναλυτικά το περιεχόμενο των διαθέσιμων αντικειμένων κατάρτισης του προγράμματος.
Επιθυμείς να συμμετέχεις στο πρόγραμμα;
Μετά τη συμπλήρωση της παρακάτω φόρμας, ένας σύμβουλός εκπαίδευσης θα επικοινωνήσει μαζί σας για να σας παρέχει πληροφορίες και ενημέρωση για τις διαδικασίες που απαιτούνται για την υποβολή της αίτησή σας.
Κυκλική Οικονομία
Θεματική Κατηγορία: Πράσινες Δεξιότητες
Θεματική Υποκατηγορία: Κυκλική Οικονομία
Σύντομη περιγραφή του Προγραμματος Κατάρτισης
Οι επιχειρήσει οφείλουν να ακολουθούν καινοτόμα συστήματα και μοντέλα. Ένα από αυτά είναι της Κυκλικής Οικονομίας. Η μετάβαση από ένα γραμμικό σε ένα κυκλικό μοντέλο κρύβει ευκαιρίες και προκλήσεις. Η κυκλικότητα, ωστόσο, επηρεάζει πολλούς τομείς πέρα των επιχειρήσεων, όπως η γεωργία, τα οικοσυστήματα και οι προστατευόμενες περιοχές. Το μοντέλο αυτό πρέπει να υιοθετηθεί, τόσο από τις επιχειρήσεις, όσο και από την κοινωνία. Οι εφαρμογές της κυκλικής οικονομίας στον πρωτογενή τομέα παίζουν καθοριστικό παράγοντα στην κατανόηση της έννοιας της επαναχρησιμοποίησης. Tο κυκλικό μοντέλο κρίνεται απαραίτητο ως μέσο για την αντιμετώπιση της σύγχρονης κλιματικής αλλαγής, η οποία επηρεάζει κάθε ζωντανό οργανισμό πάνω στον πλανήτη. Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που ακολουθούν διάφορες εθνικές στρατηγικές, προκειμένου να προστατευτούν τα οικοσυστήματα και η βιοποικιλότητα της περιοχής. Tο μοντέλο αρχίζει και λαμβάνει κύριο ρόλο στην καθημερινότητα της κοινωνίας και του επιχειρηματικού κόσμου.
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος κατάρτισης αναλύεται ως εξής:
Διά ζώσης κατάρτιση | 12 ώρες |
Σύγχρονη εξ αποστάσεως | 48 ώρες |
Ασύγχρονη κατάρτιση | 20 ώρες |
Απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης του κάθε τμήματος | 1 μήνας |
Σκοπός Προγράμματος
Το παρόν γνωστικό αντικείμενο δίνει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την πλήρη κατανόηση της έννοιας της Κυκλικής Οικονομίας, αλλά και των αρχών της. Επιπροσθέτως, δίνει την ικανότητα της αντίληψης των βασικών χαρακτηριστικών του κυκλικού μοντέλου και της δυνατότητας μετάβασης από ένα γραμμικό σύστημα σε ένα κυκλικό. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η εφαρμογή της Κυκλικής Οικονομίας σε διάφορες φάσεις του προϊόντος και το κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο. Επιπλέον, αναλύονται οι εφαρμογές του κυκλικού μοντέλου στον πρωτογενή τομέα και η εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας στην Ελλάδα. Τέλος, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία του οικοσυστήματος, της φύσης και της βιοποικιλότητας του τόπου.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με το πέρας του παρόντος προγράμματος, θα είναι δυνατή η κατανόηση της έννοιας της Κυκλικής Οικονομίας, καθώς και των διαφορών του γραμμικού μοντέλου με το κυκλικό. Θα μπορεί να γίνει εκτενής ανάλυση του κυκλικού μοντέλου, όσον αφορά τα πλεονεκτήματα, που φέρει στις επιχειρήσεις, παγκοσμίως και την συμβολή του στη διατήρηση της βιωσιμότητας. Επιπλέον, θα μπορεί να αναλυθεί με πιο εύκολο τρόπο η σχέση του πρωτογενή τομέα με την Κυκλική Οικονομία . Με την παρουσία κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων στον Ελλαδικό χώρο, θα είναι δυνατή η αναγνώριση των διάφορων μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν υιοθετήσει την κυκλική συμπεριφορά, καθώς και των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών οφελών από αυτές τις ενέργειες. Τέλος, μπορεί να γίνει πιο εύκολα κατανοητή η σημασία της κλιματικής κρίσης και πως μπορεί να επηρεάσει τα οικοσυστήματα και τις προστατευόμενες περιοχές του πλανήτη.
Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι οι ωφελούμενοι να κατανοήσουν βασικές έννοιες και προσεγγίσεις της κυκλικής Οικονομίας. Αρχικά, γίνεται προσπάθεια να αποτυπωθεί η ουσία του μοντέλου της Κυκλικής Οικονομίας μέσα από την εννοιολογική αποσαφήνιση και την οριοθέτησή της στο υπάρχον παραγωγικό και καταναλωτικό γίγνεσθαι. Σε δεύτερο στάδιο, γίνεται αποτύπωση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου για την κυκλική οικονομία, καθώς διευκρινίζονται οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που παρουσιάζονται. Τέλος, γίνεται συνολική εκτίμηση των πλεονεκτημάτων του μοντέλου και αναλύεται η κυκλικότητα του προϊόντος από συστημική άποψη.
Σκοπός της ενότητας είναι οι ωφελούμενοι να κατανοήσουν τη σημασία της κυκλικής οικονομίας καθώς και το πόσο μεγάλο ρόλο έχει σε ένα πλαίσιο βιώσιμης ανάπτυξης. Αναλύονται οι θεμελιώδεις αρχές και οι στόχοι της αειφορίας και παρουσιάζεται η ανάγκη για μετάβαση σε ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας. Επιπλέον, πρέπει να γίνουν κατανοητά τα οφέλη και τα μειονεκτήματα του κυκλικού μοντέλου. Το κυκλικό αυτό μοντέλο εφαρμόζεται και στις επιχειρήσεις, με αυτές να παρουσιάζουν καινοτομίες. Σε αυτό το πλαίσιο αναλύονται τα βασικά χαρακτηριστικά και τα θετικά στοιχεία του κυκλικού επιχειρηματικού μοντέλου, αλλά και οι προκλήσεις που παρουσιάζονται κατά την εφαρμογή του. Τέλος υπογραμμίζονται οι δομές λειτουργίας του μοντέλου και γνωστοποιούνται παραδείγματα επιχειρήσεων που εφαρμόζουν επιτυχώς την κυκλική οικονομία.
Σε αυτή την ενότητα θα αναλύσουμε τη σχέση της κυκλικής οικονομίας με τον αγροτικό τομέα. Θα γίνει κατανοητή η σημασία της παραγωγής λιπασμάτων και ζωοτροφών καθώς και η σημαντικότητα της επαναχρησιμοποίησης των αγροτικών καταλοίπων και των υγρών αποβλήτων. Επιπλέον, γίνει προσπάθεια να αναλυθούν οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον καθώς και η σημαντικότητα τη βιομάζας.
Σε αυτή την εκπαιδευτική ενότητα θα αναλυθεί η Εθνική Στρατηγική για το μοντέλο της Κυκλικής Οικονομίας. Συγκεκριμένα θα γίνει αναφορά στη σχέση του κυκλικού μοντέλου με το Ελληνικό παραγωγικό σύστημα και στον οδικό χάρτη μετάβασης προς αυτό το μοντέλο. Επιπρόσθετα, θα αναλυθεί η συμβατότητα με το σχέδιο ανάπτυξης καθώς και οι άξονες πολιτικής για την Κυκλική Οικονομία. Η στρατηγική για το κυκλικό μοντέλο βασίζεται σε κύριους στόχους, οι οποίοι θα συνδράμουν στην υιοθέτηση μια κυκλικής συμπεριφοράς από τις Ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις. Τέλος, θα αναλυθεί το επιχειρησιακό σχέδιο δράσης για την κυκλική οικονομία και η έννοια της βιοοικονομίας, καθώς και σχέδια προώθησής της.
Σε αυτή την ενότητα, γίνεται ανάλυση στα οφέλη της Κυκλικής Οικονομίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τόσο παγκοσμίως, όσο και στον ελλαδικό χώρο. Παρουσιάζονται και περιγράφονται κλάδοι οι οποίοι επωφελούνται οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά από το κυκλικό μοντέλο και την συνεχή ανάπτυξή του. Επιπλέον, υπογραμμίζονται καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και κυκλικά επιχειρηματικά μοντέλα. Τέλος γίνεται μία ανάλυση των εμποδίων που συναντούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να ενταχθούν στο μοντέλο της Κυκλικής Οικονομίας.
Σε αυτή την ενότητα θα αναλύσουμε την έννοια των οικοσυστημάτων αλλά και των προστατευόμενων περιοχών. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει μια αναλυτική περιγραφή της κλιματικής κρίσης και των επιπτώσεων που έχει στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Επιπλέον, υπογραμμίζεται η σημασία του αγροδιατροφικού μοντέλου και η σημαντικότητα της προστασίας της φύσης και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Στην κυκλική οικονομία βασικό ρόλο φαίνεται να έχει το καταναλωτικό μοντέλο, αφού ερευνάται η συμπεριφορά του καταναλωτή στην αλλαγή από τη γραμμική οικονομία στην κυκλική. Τέλος, γίνεται ανάπτυξη του ζητήματος της προστασίας του πλανήτη σε συνδυασμό με την κοινωνική δικαιοσύνη.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ)
Θεματική Κατηγορία: Πράσινες δεξιότητες
Θεματική Υποκατηγορία: Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Σύντομη περιγραφή του Προγραμματος Κατάρτισης
Η παγκόσμια κοινότητα προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα κορυφαία προβλήματα της σύγχρονης εποχής που αφορούν την περιβαλλοντική ρύπανση, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και την πορεία προς την εξάντληση των φυσικών πόρων και κυρίως των ορυκτών καυσίμων. Μια από τις σημαντικότερες προτάσεις προς αυτήν την κατεύθυνση έχει αποδειχθεί ότι είναι η στροφή προς την χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που πλέον αποτελεί κυρίαρχη πολιτική εθνικών κυβερνήσεων και διεθνών φορέων και γίνονται συνεχείς προσπάθειες για την αύξηση τόσο της χρήσης όσο και της ενεργειακής αποδοτικότητας τους.
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος κατάρτισης αναλύεται ως εξής:
Διά ζώσης κατάρτιση | 12 ώρες |
Σύγχρονη εξ αποστάσεως | 48 ώρες |
Ασύγχρονη κατάρτιση | 20 ώρες |
Απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης του κάθε τμήματος | 1 μήνας |
Σκοπός Προγράμματος
Οι ωφελούμενοι θα γνωρίσουν απαραίτητα στοιχεία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τον τρόπο αξιοποίησης τους και τα θετικά αποτελέσματα που μπορούν να προσφέρουν στα περιβαλλοντικά και ενεργειακά προβλήματα του πλανήτη. Θα ενημερωθούν για τις τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθεμιάς από αυτές τις πηγές και τους τρόπους αξιοποίησης τους, αλλά και το νομικό και θεσμικό πλαίσιο που δημιουργείται γύρω από αυτές.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες των διαφόρων μορφών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και θα μπορούν να αξιολογούν όχι μόνο την ενεργειακή αποτελεσματικότητας τους, αλλά και την οικονομική διάσταση των απαιτούμενων επενδύσεων. Επίσης, οι εκπαιδευόμενοι θα ενημερωθούν για θέματα ασφάλειας εργασίας και συντήρησης εξοπλισμού στις εγκαταστάσεις ΑΠΕ, ώστε να έχουν μια ολοκληρωμένη γνώση που θα προάγει την επαγγελματική τους εικόνα στις ολοένα και περισσότερες θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τις ΑΠΕ.
Όλες οι ανθρώπινες δραστηριότητες για να πραγματοποιηθούν απαιτούν κατανάλωση ενέργειας σε διάφορες μορφές της. Σε αυτή την εκπαιδευτική ενότητα θα παρουσιαστούν οι μορφές ενέργειας που είναι αξιοποιήσιμες από τον άνθρωπο και η οικονομική και περιβαλλοντική σπουδαιότητα τους και ο τρόπος αξιοποίησης των ενεργειακών πόρων.
Σε αυτή την εκπαιδευτική ενότητα, θα παρουσιαστούν τρεις σημαντικές πτυχές του ενεργειακού του περιβαλλοντικού προβλήματος που αντιμετωπίζει ο πλανήτης, ο τρόπος που συνδέονται μεταξύ τους και οι έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου του βασικού αιτίου της κλιματικής αλλαγής, την μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης ενέργειας που τροφοδοτεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου και οδηγεί σε εξάντληση σε αποθέματα μη ανανεώσιμων ενεργειακών πόρων και πως η αντικατάσταση τους από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι η πρόταση που μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση και επίλυση του ενεργειακού του περιβαλλοντικού προβλήματος.
Σε αυτή την εκπαιδευτική ενότητα θα παρουσιαστούν οι Ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές για την κλιματική αλλαγή και την ενέργεια, όπως διαμορφώθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες που υπήρξε ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικό πρόβλημα του πλανήτη και το θεσμικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε για την εφαρμογή των πολιτικών αυτών, όπως προσαρμοζόταν διαχρονικά για να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες.
Η εκπαιδευτική ενότητα επικεντρώνεται σε δύο ομάδες θεμάτων που δεν είναι δυνατό να μην αποτελούν αντικείμενα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος από σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις, τον τρόπος και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται από μια ομάδα ανθρώπων που έχουν την ευθύνη διαχείρισης ενός έργου, αλλά και τους κινδύνους που προκαλούν ατυχήματα και τον τρόπο διαχείρισης και προστασίας από αυτά.
Ανάλυση των δύο από τις πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούν ανανεώσιμους φυσικούς πόρους που είναι η αιολική και η υδροηλεκτρική ενέργεια. Αναφορά στις εφαρμογές που παράγουν σημαντικό μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στον πλανήτη, χωρίς να εκπέμπουν αέρια του θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη και στην κλιματική αλλαγή.
Σε αυτή την διδακτική ενότητα, ο ωφελούμενος θα γνωρίσει τις πιο σύγχρονες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας των οποίων η χρήση κερδίζει συνεχώς έδαφος για να δοθούν αποτελεσματικές λύσεις στο περιβαλλοντικό και ενεργειακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης. Θα παρουσιαστούν πληροφορίες και στοιχεία για την αξιοποίηση και χρήση σαν ενεργειακών πόρων της βιομάζας και των βιοκαυσίμων, των γεωθερμικών συστημάτων και της κυματικής και παλιρροιακής ενέργειας από τα νερά των θαλασσών. Αυτές οι γνώσεις θα είναι χρήσιμες για όλους σε προσωπικό και επαγγελματικό πεδίο για την προσαρμογή στις σύγχρονες απαιτήσεις που επιβάλλονται από τις εξελίξεις στο κλίμα και στην ενέργεια.
Σε αυτή την διδακτική ενότητα, γίνεται μια παρουσίαση των μεθόδων αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας, της σπουδαιότητας που έχει για την ενεργειακή και κλιματική ισορροπία του πλανήτη και περιγράφονται ο τρόπος λειτουργίας και τα δομικά στοιχεία των φωτοβολταϊκών συστημάτων και των θερμικών ηλιακών συστημάτων τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε πρακτικό επίπεδο εγκατάστασης, λειτουργίας και συντήρησης τους.
Χρονική διάρκεια κατάρτισης: 8 ώρες
Ο ωφελούμενος σε αυτή τη διδακτική ενότητα θα γνωρίσει την έννοια της συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας, τα πλεονεκτήματα της και τις σημαντικότερες εφαρμογές της και θα εξοικειωθεί με μια τεχνολογία που αν και απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, συνεισφέρει θετικά στην οικονομικότερη και ορθολογικότερη της ενέργειας.
Σε αυτή την ενότητα θα αναλυθεί η ορθή χρήση και διατήρηση του εξοπλισμού μιας επιχείρησης. Σκοπός είναι η κατανόηση της σημασίας της συντήρησης του εξοπλισμού για την σωστή λειτουργία του, της βαθμονόμησης των οργάνων μέτρησης και της έννοιας της διακρίβωσης των οργάνων αυτών.
Οι ωφελούμενοι σε αυτη την ενότητα θα γνωρίσουν την διαδικασία και τα εργαλεία αξιολόγησης επενδύσεων ώστε να μπορούν να τα χρησιμοποιούν στις προσωπικές ή επαγγελματικές επιλογές τους, αλλά και να κατανοούν τους λόγους που οι επιχειρήσεις επιλέγουν την πραγματοποίηση κάποιων επενδυτικών κινήσεων έναντι άλλων που απορρίπτουν.
Πράσινη Οικονομία και Φιλικό προς το Περιβάλλον Επιχειρείν
Θεματική Κατηγορία: Πράσινες Δεξιότητες
Θεματική Υποκατηγορία: Πράσινη Επιχειρηματικότητα
Σύντομη περιγραφή του Προγραμματος Κατάρτισης
Το παρόν γνωστικό αντικείμενο αναλύει τα θέματα που έχουν σχέση με τις βασικούς μακρο και μικρο-οικονομικούς όρους . Στην αρχή του εκπαιδευτικού υλικού εξηγούνται βασικές οικονομικές έννοιες, όπως το ΑΕΠ, ο πληθωρισμός, το έλλειμμα και το χρέος. Στη συνέχεια αναλύεται το νομισματικό και χρηματοπιστωτικό σύστημα, η λειτουργία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και η λειτουργία της αγοράς υπό το πρίσμα των νόμων της Ζήτησης και της Προσφοράς. Ακολουθεί η περιγραφή των αρχών της Λογιστικής, η έννοια και η λειτουργία του επιχειρηματικού σχεδίου και θέματα της χρηματοδότησης.
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος κατάρτισης αναλύεται ως εξής:
Διά ζώσης κατάρτιση | 12 ώρες |
Σύγχρονη εξ αποστάσεως | 48 ώρες |
Ασύγχρονη κατάρτιση | 20 ώρες |
Απαιτούμενος χρόνος ολοκλήρωσης του κάθε τμήματος | 1 μήνας |
Σκοπός Προγράμματος
Ο σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι ο εκπαιδευόμενος/η να αποκτήσει γνώσεις σχετικά με τα βασικά οικονομικά θέματα που έχουν σχέση με τη λειτουργία της αγοράς, τις αρχές της Λογιστικής, τη δημοσιονομική, χρηματοπιστωτική και νομισματική πολιτική, τη λειτουργία των τραπεζών και τις τραπεζικές υπηρεσίες. Επίσης, θα γνωρίζει τις στρατηγικές και τις πρακτικές του ψηφιακού marketing και τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, θα κατανοεί την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης και τις στρατηγικές της Πράσινης Επιχειρηματικότητας, θα γνωρίζει το σχεδιασμό, τη δομή και τις απαιτήσεις ενός Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης σύμφωνα με το ISO 14001 και θα εφαρμόζει τις προδιαγραφές προτύπων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με Διεθνή Πρότυπα (EMAS, Eco Label). Επίσης, θα είναι σε θέση να κατανοεί την Ευρωπαϊκή και Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στη Κλιματική Αλλαγή.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, ο συμμετέχων/ούσα θα είναι σε θέση να κατανοήσει βασικές οικονομικές έννοιες που αφορούν το μακροοικονομικό περιβάλλον όπως το ΑΕΟ, ο πληθωρισμός, τα θέματα του χρέους και των ελλειμμάτων και της άσκησης δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής. Επιπλέον, θα κατανοεί τη λειτουργία των αγορών, τις αρχές της λογιστικής και θα μπορεί να διαχειριστεί τους λογιστικούς λογαριασμούς. Θα μπορεί να κατανοεί ένα ισολογισμό και να αντιλαμβάνεται τους βασικούς χρηματοοικονομικούς δείκτες. Επιπλέον, θα μπορεί να συμμετέχει στη διαμόρφωση στρατηγικής ψηφιακού marketing και να αντιμετωπίζει τις διαδικτυακές απειλές. Τέλος, θα έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει στην εφαρμογή και στην υλοποίηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης και να αντιλαμβάνεται τα κριτήρια των προτύπων και τις διαδικασίες των περιβαλλοντικών πιστοποιήσεων. Η περιγραφή και η λειτουργία της πράσινης επιχειρηματικότητας, της πράσινης ανάπτυξης και του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας δίνουν στον εκπαιδευόμενο το πλαίσιο που χαράσσονται πλέον οι σύγχρονες στρατηγικές που καθορίζουν και τις προοπτικές για το μέλλον. Όλα αυτά υπό το πρίσμα της εφαρμογής Συστημάτων Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, αλλά και των στρατηγικών αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.
Σκοπός της εκπαιδευτικής ενότητας είναι να κατανοήσει ο εκπαιδευόμενος τα βασικά οικονομικά θέματα όπως είναι το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, ο πληθωρισμός, τα ελλείμματα και το δημόσιο χρέος, όπως επίσης και τον τρόπο που λειτουργούν οι αγορές βασισμένες στους νόμους της Ζήτησης και της Προσφοράς. Επιπλέον θα κατανοεί τις βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες που έχουν σχέση με την αξία του χρήματος, τα επιτόκια, τις μορφές χρηματοδότησης και τη λειτουργία του χρηματοπιστωτικού συστήματος. Μετά το πέρας της εκπαιδευτικής ενότητας ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να αναγνωρίζει τις μορφές και τις λειτουργίες της αγοράς, τον τρόπο που καθορίζονται τα επιτόκια και οι χρηματοπιστωτικές και νομισματικές πολιτικές, να αναλύει χρηματοοικονομικούς δείκτες, να χειρίζεται βασικούς λογιστικούς λογαριασμούς και να αντιλαμβάνεται τη χρησιμότητα του ισολογισμού.
Χρονική διάρκεια κατάρτισης: 16 ώρες
Σκοπός της εκπαιδευτικής ενότητας είναι να κατανοήσει ο εκπαιδευόμενος τις βασικές έννοιες του ψηφιακού γραμματισμού, τις ψηφιακές ικανότητες και δεξιότητες, τη λειτουργία του ψηφιακού marketing και τα θέματα της ασφάλειας στο διαδίκτυο. Επιπλέον, θα γνωρίζει τη σημασία της ανάλυσης μεγάλων δεδομένων και τα χαρακτηριστικά των δικτύων νέας γενιάς. Μετά το πέρας της εκπαιδευτικής ενότητας ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να αναγνωρίζει τις ψηφιακές ικανότητες και δεξιότητες, να εφαρμόζει πολιτικές ψηφιακού marketing και να υλοποιεί προγράμματα που έχουν σχέση με τις διαδικτυακές υπηρεσίες. Επίσης θα γνωρίζει τα θέματα ασφαλείας στο διαδίκτυο και τη λειτουργία των δικτύων νέας γενιάς.
Σκοπός της εκπαιδευτικής ενότητας είναι να κατανοήσει ο εκπαιδευόμενος τις επιχειρηματικές δραστηριότητες και πρακτικές που στοχεύουν στην επίτευξη οικονομικών στόχων με τρόπους που είναι φιλικοί προς το περιβάλλον και συμβαδίζουν με την αειφόρο ανάπτυξη. Αυτό συχνά σημαίνει τη λήψη μέτρων για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, την προώθηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τη μείωση των αποβλήτων και την υιοθέτηση πρακτικών που σέβονται το περιβάλλον. Μετά το πέρας της εκπαιδευτικής ενότητας ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να συμμετέχει στις διαδικασίες εφαρμογής διαφόρων τρόπων προώθησης και ενίσχυσης της πράσινης επιχειρηματικότητας, Η προώθηση και η προβολή της πράσινης επιχειρηματικότητας είναι σημαντικές για να διαδώσει μια επιχείρηση τις περιβαλλοντικές της προσπάθειες και να ελκύσει πελάτες, επενδυτές και υποστηρικτές που συμμερίζονται τις αξίες της βιωσιμότητας.
Σκοπός της εκπαιδευτικής ενότητας είναι να κατανοήσει ο εκπαιδευόμενος την έννοια, τη σημασία και τις αρχές των προτύπων της πιστοποίησης της πράσινης επιχειρηματικότητας. Η πιστοποίηση της πράσινης επιχειρηματικότητας αποτελεί έναν τρόπο για τις επιχειρήσεις να δείξουν τη δέσμευσή τους στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω διαφόρων πιστοποιητικών και προγραμμάτων που εστιάζουν σε περιβαλλοντικές πρακτικές, βιώσιμη παραγωγή, ενεργειακή αποδοτικότητα και άλλες πτυχές της πράσινης επιχειρηματικότητας. Μετά το πέρας της εκπαιδευτικής ενότητας ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να αντιλαμβάνεται τη διαχείριση των προτύπων και των πιστοποιήσεων στον τομέα της πράσινης επιχειρηματικότητας που είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να επιδείξουν τη δέσμευσή τους στην αειφορία και την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, θα γνωρίζει τη διαδικασία που περιλαμβάνει την αξιολόγηση των προτύπων και των πιστοποιήσεων που είναι διαθέσιμα, την επιλογή εκείνων που είναι πιο συμβατά με τις ανάγκες και τις στρατηγικές της επιχείρησης, και την υλοποίησή τους στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης.
Σκοπός της εκπαιδευτικής ενότητας είναι να κατανοήσει ο εκπαιδευόμενος τις έννοιες "Πράσινη Ανάπτυξη", "Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα" και "Κυκλική Οικονομία", οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους και αποτελούν κρίσιμους πυλώνες βιώσιμης ανάπτυξης. Ο εκπαιδευόμενος θα αντιλαμβάνεται τη σημασία της ανάπτυξης που επικεντρώνεται στη μείωση της αρνητικής επίπτωσης στο περιβάλλον, τη δυνατότητα ενός συστήματος να διατηρήσει τους φυσικούς πόρους και την ισορροπία του περιβάλλοντος με τρόπο που να είναι βιώσιμος μακροπρόθεσμα, και της μείωση των αποβλήτων. Μετά το πέρας της εκπαιδευτικής ενότητας ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να αναγνωρίζει τις εφαρμογές της πράσινης ανάπτυξης, της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και της κυκλικής οικονομίας, οι οποίες είναι πολλές και ποικίλες και αντικατοπτρίζουν την πολυπλοκότητα της πρόκλησης που αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης.
Σκοπός της εκπαιδευτικής ενότητας είναι να κατανοήσει ο εκπαιδευόμενος την έννοια της περιβαλλοντικής διαχείρισης που αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί αντιμετωπίζουν, ενσωματώνουν και ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές πτυχές των δραστηριοτήτων τους. Συμπεριλαμβάνει την ανάλυση των επιπτώσεων των δραστηριοτήτων ενός οργανισμού στο περιβάλλον, την υλοποίηση μέτρων για τη μείωση αυτών των επιπτώσεων και την παρακολούθηση της συμμόρφωσης με περιβαλλοντικούς κανονισμούς και πρότυπα. Επίσης, θα αντιλαμβάνεται τη λειτουργία των Συστημάτων Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) ως δομημένες προσεγγίσεις που βοηθούν τους οργανισμούς να διαχειρίζονται τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. Μετά το πέρας της εκπαιδευτικής ενότητας ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να εφαρμόζει διαδικασίες και πρακτικές που χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις και άλλους οργανισμούς για τη διαχείριση και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών τους επιδόσεων. Τα ΣΔΠ αναπτύσσονται με σκοπό τη συμμόρφωση προς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τη μείωση του αντίκτυπου των δραστηριοτήτων τους στο περιβάλλον. Ένα από τα πιο διαδεδομένα ΣΔΠ είναι το Πρότυπο ISO 14001, το οποίο καθορίζει τις απαιτήσεις για ένα Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος (ΣΔΠ). Το ISO 14001 περιγράφει τα στάδια που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση για να εφαρμόσει ένα τέτοιο σύστημα, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής περιβάλλοντος, του σχεδιασμού και της υλοποίησης προγραμμάτων δράσης, της παρακολούθησης και της αναθεώρησης. Επίσης, θα κατανοεί τα οφέλη της εφαρμογής ΣΔΠ που περιλαμβάνουν τη μείωση των κινδύνων και των παραβάσεων που σχετίζονται με το περιβάλλον, τη μείωση του κόστους λειτουργίας και τη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας της επιχείρησης.
Σκοπός της εκπαιδευτικής ενότητας είναι να κατανοήσει ο εκπαιδευόμενος τις βασικές έννοιες και όρους που περιγράφουν το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, τα οποία αποτελούν ένα από τα κορυφαία σύγχρονα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα. Οι αρνητικές επιπτώσεις έχουν ήδη εμφανιστεί και επηρεάζουν μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες, ενώ προβλέπεται ότι η ένταση τους θα μεγαλώσει τις επόμενες δεκαετίες, απειλώντας την ανθρώπινη υγεία και ανάπτυξη και προκαλώντας τεράστιες καταστροφές στο ανθρωπογενές και στο φυσικό περιβάλλον.Μετά το πέρας της εκπαιδευτικής ενότητας οι εκπαιδευόμενοι, θα έχουν εφοδιαστεί με τις απαραίτητες γνώσεις και πληροφορίες για να μπορούν να εντοπίσουν τα αίτια και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, να εντοπίζουν ποιες περιοχές και ποιες δραστηριότητες είναι περισσότερο τρωτές σε αυτήν και να κατανοούν τις στρατηγικές που επιλέγει η παγκόσμια κοινότητα για τον μετριασμό των επιπτώσεων από την κλιματική αλλαγή και την προσαρμογή σε όποιες από αυτές τις επιπτώσεις έχουν ήδη επέλθει και επηρεάζουν την ζωή στον πλανήτη.
Χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες;
Επικοινωνήστε με έναν σύμβουλο κατάρτισης για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το πρόγραμμα κατάρτισης και τις διαδικασίες που απαιτούνται.